Szkolenia

Terminy szkoleń SKF: 

09 maja 2017 godz. 9:00 - "Silnik 1,3 SDE MultiJet - wymiana łańcucha rozrządu" szczegóły>>
Szkolenia przeprowadzane na modelu silnika 1,3 stosowany w pojazdach:
Czas szkolenia około 2,5 do 3 godzin  
30 maja 2017  godz. 9:00 - Szkolenie techniczne SKF szczegóły>> 

Ramowy opis szkolenia:

 Charakterystyka techniczna produktów SKF
· (opis produktów, zestawy - zawartość, czym różnią się produkty SKF od części po marką
producenta samochodów, etc..)


Szkolenie techniczne dotyczące silnika
· Płyn chłodzący
· Budowa pompy wody
· Zasada działania
· Sposoby montażu
· Typowe usterki
· Budowa napinacza
· Zasada działania
· Sposoby montażu, ustawienia
· Różne rodzaje napinaczy (w tym napinacze z tłumikiem drgań: Audi A6 2.5 TDi)
· Sposób montażu i ustawienia układu rozrządu (w tym VW 1.9 TDi AJM)
· Pasek rozrządu – budowa
· Rolki prowadzące (w tym VKM 22380 i VKM 22385 - Opel, Fiat, Citroen),
· Układ osprzętu - multi-V
· Zasada montażu
· Sposób napięcia
· Sprzęgło jednokierunkowe
· Przyczyny niewłaściwej pracy i skutki uszkodzeń paska
· Tłumiki drgań skrętnych
· Zasada działania

 

Łożyska/piasty
· Różne rodzaje łożysk
· Różnice w budowie piast
· Sposoby montażu łożysk stożkowych
· Sposoby montażu HUB 1
· Sposoby montażu i typowe uszkodzenia HUB 2
· Różnice w budowie HUB 2.1 - narzędzia specjalne do montażu (Skoda Fabia, Ford Focus)
· Typowe uszkodzenia łożysk
· Piasty z ABS
· Różnice w budowie, zasada działania
· Diagnostyka

 

Przeguby
· Montaż/Demontaż, narzędzia specjalne

 

Termin szkoleń Bosch:

15 listopada 2017 godz. 9:00  - "Czujniki i elementy wykonawcze w benzynowych układach wtryskowych firmy Bosch" szczegóły>>
Pośredni wtrysk benzyny – budowa i zasada działania systemu Motronic ME.
Bezpośredni wtrysk benzyny – budowa i zasada działania systemu Motronic MED.
Układ paliwowy pośredniego wtrysku benzyny:
- warianty,
- układ typu „DECOS” (np. Volvo S40, silniki TSI) z regulowaną prędkością obrotową,
pompy paliwa,
- elektryczne pompy paliwa (rodzaje, typowe uszkodzenia).
Układ paliwowy bezpośredniego wtrysku paliwa:
- benzynowe pompy wysokociśnieniowe (silniki TSi grupa VW, CGI MB, BMW, PSA),
- wtryskiwacze wysokociśnieniowe – budowa, warianty.
Pomiary masy powietrza / obciążenia.
Przepływomierze powietrza – zadania, uszkodzenia (silniki diesla i benzynowe).
- Przepływomierz powietrza w przygotowaniu mieszanki.
- Nowe typy przepływomierzy HFM6, HFM7.
MAP-Sensory.
Sondy lambda w procesie przygotowania mieszanki – budowa, typowe uszkodzenia.

- Sondy lambda uniwersalne.
- 5-oprzewodowe sondy szerokopasmowe – budowa, specyfika.
- Sondy lambda a poprawne działanie i uszkodzenia katalizatora.
Wymienione wyżej aspekty w kontekście samochodów z instalacjami LPG.

 

Terminy pozostałych szkoleń:

15 maja 2017 godz. 10:00 - TEXA - "Systemy monitorowania ciśnienia w kołach TMPS" szczegóły>> 

Zakres szkolenia obejmuje:

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

- Normy europejskie dotyczące systemów TPMS
- Podział układów TPMS
- Zasady działania układów TPMS (przykładowe zastosowania u kilku producentów)
- Rodzaje typowych czujników TPMS
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Pokaz możliwości odczytu i kodowania czujników TPMS za pomocą narzędzi Texa AxoneS TPS oraz TPS

Czas trwania: ok 3 - 3,5 h 

14 września 2017 godz. 9:00 - RAVENOL - "Prezentacja dynamicznej wymiany płynu ATF za pomocą maszyny" szczegóły>> 

Wstęp
Płyn przekładniowy ATF
- Właściwości płynów ATF (różnica pomiędzy lepkością i gęstością, właściwości płynów ATF, wymagania stawiane płynom ATF, kiedy płyn ATF się zużywa, co wpływa na jego starzenie)
- Okresy wymiany płynów ATF (zalecenia producentów pojazdów, zalecenia producentów automatycznych skrzyń biegów, mity i fakty dotyczące wymiany płynu ATF, dlaczego zdarza się, że po wymianie oleju skrzynia zaczyna szarpać, praktyka serwisowa)
- Zalecenia producentów pojazdów dotyczące czynności obsługowych związanych z automatyczną skrzynią biegów
- Autoryzowane procedury „przepłukania” skrzyni biegów
- Dobór płynów ATF (wybór normy, czy kolor ma znaczenie, który płyn ATF wybrać: syntetyczny, mineralny czy hydrokrakowany, co jeśli jest kilka norm, czy można mieszać płyny ATF, identyfikacja skrzyni biegów, niebezpieczeństwa związane z doborem płynu ATF)
Statyczna wymiana płynu ATF
- Podstawowe czynności związane z wymianą płynu ATF (rozmowa z klientem, przygotowanie samochodu, przygotowanie serwisu)
- Lokalizacja otworów służących do wymiany płynu ATF (ryzyko z tym związane, czego unikać)
- Kontrola poziomu w automatycznej skrzyni biegów (przy jakiej temperaturze, czy silnik ma być uruchomiony, w jakim ustawieniu ma być skrzynia biegów, podwójne otwory kontrolno-spustowe, miarka do kontroli poziomu)
- Wymiana filtra w ASB
Dynamiczna wymiana płynu ATF
- Zagadnienia ogólne związane z dynamiczną wymianą (dlaczego warto, jakie są zalety, przy jakich przebiegach, czy można uszkodzić w ten sposób skrzynię biegów
- Zastrzeżenia związane z dynamiczną wymianą (na co uważać, a czego nie robić)
- Podłączenie urządzenia do samochodu (gdzie się podpiąć, czy ważny jest kierunek przepływu płynu ATF, na co zwrócić szczególną uwagę, różnice w różnych podejściach do tej czynności)
- Płukanie skrzyni biegów (przy pomocy detergentu, przy pomocy nowego oleju, jak długo płukać, jak przeprowadzać proces płukania, dlaczego urządzenie musi być podłączone)
- Dynamiczna wymiana płynu ATF (kiedy ją przeprowadzić, kiedy wymienić filtr, ile oleju zastosować, jak długo przeprowadzać proces dynamicznej wymiany, w jakim ustawieniu musi być skrzynia biegów, czy koła samochodu muszą się obracać, czego nie robić)
- Czynności po dynamicznej wymianie (kontrola poziomu, adaptacja, jazda próbna)
- Utrudnienia związane z dynamiczną wymianą (jakie adaptery są potrzebne, co jeśli w układzie chłodzenia jest termostat ASB, co jeśli ASB posiada wymiennik ciepła zamiast klasycznej chłodnicy, przeprowadzanie procesu adaptacji po dynamicznej wymianie)
- Dodatkowe funkcje oferowane przez urządzenia do dynamicznej wymiany oleju. 5. Prezentacja procesu dynamicznej wymiany przy pomocy urządzenia i symulatora automatycznej skrzyni biegów.

Czas trwania: ok. 5 godzin

20 - 21 września 2017 godz. 9:00 - MAGNETI MARELLI - "Technika Hybrydowa w pojazdach samochodowych" szczegóły>> 

Zakres obejmuje szkolenie z uzyskaniem uprewnień SEP 1KV

 

1. Źródła energii elektrycznej w pojazdach hybrydowych
a) Właściwości baterii elektrycznych
b) Wewnętrzna rezystancja baterii
c) Wpływ temperatury na parametry baterii
d) Ładowanie, rozładowywanie i cykl życia baterii
e) Kondensatory w układach hybrydowych
2. Tranzystorowe układy przełączające
a) Sterowanie silnikiem elektrycznym
b) Hamowanie odzyskowe
3. Pojazdy hybrydowe – wiadomości wstępne
a) Podział samochodów hybrydowych
- Mikrohybryda
- Półhybryda
- Pełna hybryda
- Plug-in hybride
b) Rodzaje napędu hybrydowego
- Napęd hybrydowy równoległy
- Napęd hybrydowy szeregowy
- Napęd hybrydowy szeregowo-równoległy
- Szeregowo-równoległy szeregowy układ hybrydowy
c) Funkcja E-boost
d) Funkcja Start-stop
e) Toyota Hybride System – THS I, THS II, THSIII
- Budowa i zasada działania
- Akumulator wysokonapięciowy
- Inverter
- Konverter
- Silnik elektryczny
- Generator
- Bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów TSD

Zasady bezpieczeństwa podczas prac serwisowych
 

Czas trwania: 2 dni

Szkolenie płatne - szczegółowe informacje udzielają Opiekunowie Regionów.

05 październik 2017 godz. 9:00 - GATES - "Paski klinowe, wielorowkowe - montaż, obsługa warsztatowa, reklamacje. Paski rozrządu i rolki" szczegóły>> 

Paski klinowe, wielorowkowe - montaż, obsługa warsztatowa, reklamacje. Paski rozrządu i rolki - montaż, ustawienia, reklamacje.

Czas trwania: ok. 3 godziny

05 październik 2017 godz. 12:00 - NGK - "Czujniki CTS, MAP, MAF" szczegóły>> 

CTS: Czujniki Temperatury Spalin (ang.: EGTS: Exhaust Gas Temperature Sensors)

-funkcje czujników
-zasada działania
-rodzaje czujników
-diagnostyka

MAF - Mass Air Flow – Przepływomierz Masowy Powietrza
-budowa
-rodzaje
-zasada działania
-rodzaje sygnałów / cyfrowy/analogowy
-możliwe przyczyny usterek
-diagnostyka układu

MAP: Manifold Absolute Pressure Sensor  - Czujnik Ciśnienia Bezwzględnego w Kolektorze Dolotowym

-budowa
-rodzaje
-zasada działania
-rodzaje sygnałów / cyfrowy/analogowy
-diagnostyka układu
-objawy uszkodzonych czujników
 

Czas trwania: ok. 2 godziny

27 październik 2017 godz. 9:00 - GATES - "Paskowe układy napędowe – zalecenia, serwis" szczegóły>> 

Szkolenie techniczne dla mechaników zajmujących się serwisowaniem i wymianą układów rozrządu z napędem paskowym. Układy paska pomocniczego. Sprzęgła OAD/OAP, koła pasowe TSD/eTSD

Teoria:

- podstawowe cele stawiane układom rozrządu i paska pomocniczego
- budowa paska rozrządu i paska wieloklinowego
- sprzęgła OAD/OAP
- napinacze, rolki, sprzęgiełka alternatora w napędzie paska wielorowkowego
- typy i rodzaje napinaczy
- pompy wody
- koła pasowe TSD/eTSD
- ogóle zalecenia montażowe wynikające z prawidłowości doboru i montażu paska do silnika
- pojęcie i pomiar współosiowości elementów składowych układów paskowych
- narzędzia serwisowe ( blokady…)
Praktyka:

- prawidłowy montaż pasków w silnikach z układem PD oraz CR (zalecenia montażowe, blokady, regulacja) grupy VW – praca na modelu
- prawidłowy montaż pasków w silnikach koncernu FIAT- praca na modelu
- silniki HDI oraz DCI, montaż i zalecenia serwisowe, blokady
- samochody koreańskie, KIA, Hyundai. Zalecenia serwisowe oraz narzędzia potrzebne do prawidłowej wymiany paska pasków. Praca na modelu
- paskowe układy napędowe w silnikach wielocylindrowych w układzie V. Praca na modelu
Umiejętności:

- jak ocenić stopień zużycia paska wieloklinowego
- jak ocenić przyczyny uszkodzeń pasków rozrządu i wielorowkowych
- jak unikać często powtarzanych błędów montażowych
- ocena przyczyny uszkodzenia, zerwania paska z winy ,,właściciela” samochodu – koncern Fiat
- pojęcie ,,synchronizacji rozrządu” w pracy układu rozrządu w oparciu o wykorzystanie testera diagnostycznego

Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma stosowny certyfikat.

Czas trwania: 1 dzień

21 listopada 2017 godz. 9:00 - ATE - "Serwis i diagnostyka nowoczesnych układów hamulcowych" szczegóły>> 

Zakres szkolenia obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu uszkodzeń elementów hamulcowych oraz elektroniki i diagnostyki w układach hamulcowych:

- Przyjęcie bezpośrednie (elementy marketingu serwisu)
- Tarcie hamulców
- Piszczenie hamulców
- Informacje serwisowe
- Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
- Hamulec elektrohydrauliczny (SBC)
- Czujniki obrotów kół
- Podstawy diagnostyki
- Reset serwisowy (po wymianie :oleju, płynów, filtrów, klocków hamulcowych itp.)
Czas trwania: 1 dzień

  

 

Zapisy, oraz szczegółowe informacje dotyczące szkoleń udzielają Opiekunowie Regionów.

Zapraszamy

 

 

Dostawcy
AJUSAATEBERUBLUE PRINTBOSCHBREMBOCASTROLCONTITECHCORTECODENSOELFELRINGEPSFAGFASTFEBIFILTRONFLENNORGATESGOETZEGSPHC CARGO HENGSTHIDINAIZAWITJANMORK2KAMOKAKYBLEMFORDER LUKMANN FILTERMOBILMONROEMOTULNGKNSSCOSRAMOYODOPIERBURGREINZRINGRTSRUVILLESACHSSAMKOSASICSHELLSKFSKVSNRTOTALTRWVALEOVERNETWAHLERZIMMERMANN
Projekt i wykonanie inDream
© 2015 - 2017 M-MOT Sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.   |   Mapa strony