Szkolenia

Terminy szkoleń: 

15 luty 2019  godz. 9:00 - Od ABS do pojazdów Autonomicznych szczegóły>> 

Ramowy opis szkolenia:

Obsługa układów hamulcowych z systemami bezpieczeństwa aktywnego
• Działanie systemu ABS/ESP i jego funkcje
• System ESP a sterownie silnikiem, błędy i diagnoza
• Czujniki w układach bezpieczeństwa aktywnego
• Wymiana sterownika w systemach ESP
• Wymiana płynów hamulcowych w układach z ESP
• Technologia wymiany tarcz hamulcowych w samochodach z ESP
• Tarcze hamulcowe i-Disc
• Elektryczne wspomaganie hamulców iBooster w samochodach hybrydowych i elektrycznych
• Kamery i kalibracja
Elektryczne hamulce postojowe
• Procedura wymiana klocków
• naprawa elektrycznego zacisku
• wymiana linek hamulcowych na przykładzie Renault, Citroen
• kalibracja szczęk el. hamulca postojowego VW, Porsche
• badanie na rolkach hamulcowych- docieranie
Wykorzystanie programu ESI i testera KTS przy obsłudze nowoczesnych układów hamulcowych z systemami bezpieczeństwa aktywnego

 

Czas trwania: ok 6-7 godzin

     

19 luty 2019  godz. 9:00 - VALEO - Szkolenie Techniczne - level Essential szczegóły>> 

Sprzęgło

- Docisk sprzęgła – rodzaje, budowa i zasada działania
 - Tarcza sprzęgła – rodzaje, budowa i zasada działania
 - Dobre i złe praktyki podczas obsługi i naprawy sprzęgła (studium przypadku)
 - Sprzęgło samonastawne SAT - budowa i zasada działania
 - Dobre i złe praktyki podczas pracy ze sprzęgłem samonastawnym SAT (studium przypadku)

 - Sprzęgło wysokowydajne HEC - budowa i zasada działania

Sterowanie Sprzęgłem
 - Informacje wstępne o Valeo & FTE
 - Sterowanie sprzęgłem - Budowa i zasada działania
 - Układ mechaniczny
 - Układ semi-hydrauliczny
 - Układ hydrauliczny
 - Dobre i złe praktyki podczas pracy z systemami sterowania sprzęgłem (studium przypadku), analiza uszkodzeń 

Koło dwumasowe

 - Vblade – najnowsze roziązania w tłumieniu drgań kół dwumasowych
 - Koło sztywne, elastyczne i dwumasowe - Budowa i zasada działania
 - Rodzaje kół dwumasowych
 - Dobre i złe praktyki podczas obsługi i naprawy koła dwumasowego (studium przypadku)
 - Dobre i złe praktyki podczas eksploatacji koła dwumasowego (studium przypadku)
 - Zestaw konwersyjny koła dwumasowego K4P - warunki zastąpienia koła dwumasowego zestawem ze sztywnym kołem zamachowym
 - Dobre i złe praktyki podczas montażu i eksploatacji zestawu konwersyjnego K4P

 

Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe oraz materiały do samodzielnej nauki w formie zeszytów technicznych ValeoScope. Każdy uczestnik ma możliwość otrzymania certyfikatu z omawianego zakresu. Szkolenie jest zaplanowane tak aby jak najwięcej wiedzy technicznej przekazać uczestnikom w oparciu o przykłady oraz liczne przypadki omawiane na nowych bądź uszkodzonych częściach które znajdują się na wyposażeniu Mobilnego Centrum Szkoleniowego VALEO.

Czas trwania: ok. 6 godzin

     

14 - 15 marca 2019  godz. 9:00 - ATE (2.1) - Serwis, konserwacja i naprawa nowoczesnych układów hamulcowych szczegóły>> 

Zakres szkolenia obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne z hydrauliki oraz mechaniki układów hamulcowych :
- Przepisy prawa
- Hydrauliczny układ hamulcowy
- Wzmacniacze siły hamowania i pompy hamulcowe
- Płyny hamulcowe
- Przewody hamulcowe i regulatory siły hamowania
- Hamulec bębnowy
- Zaciski hamulcowe
- Okładziny hamulcowe
- Tarcze hamulcowe
Szkolenia skierowane dla mechaników samochodowych z ukończoną nauką zawodu lub minimum 3 letnią praktyką zawodową.
Czas trwania:
2 dni.

     

08 maj 2019  godz. 9:00 - ZF PARTS - Układ przeniesienia napędu i zawieszenia SACHS szczegóły>> 

 DKZ dwumasowe koła zamachowe (Sachs) Pojazdy osobowe.

- Koła dwumasowe. Idea zastosowania, DKZ budowa, różnice w budowie kół dwumasowych zamachowych, wpływ budowy na diagnozę DKZ.
- Diagnoza mechaniczna DKZ oraz diagnoza ,, elektroniczna” DKZ ( wpływ rozregulowania systemów sterowania silnikiem oraz innych elektronicznych systemów sterowania nowoczesnych jednostek napędowych na żywotność DKZ), diagnozowanie systemu.
- Informacje na temat rozpatrywania gwarancji (głównie dla mechaników, ale jako część ogólnego szkolenia również dla handlowców).

Sprzęgła – sprzęgła samonastawne + systemy wysprzęglające (Sachs) Pojazdy osobowe.

- Sprzęgła Sachs szkolenie ogólne dla wszystkich.
- Kity sprzęgłowe z dociskami X-tend, - sprzęgło samonastawne, budowa, montaż i diagnoza (dociski X-Tend występujące tylko w kitach).
- Systemy wysprzęglające w nowoczesnych układach sprzęgłowych ich budowa oraz diagnoza.
- Typowe problemy występujące po wymianie sprzęgieł samonastawnych (tylko dla mechaników).
- Informacje na temat rozpatrywania gwarancji (głównie dla mechaników, ale jako część ogólnego szkolenia również dla handlowców).
 

Układy zawieszeń, amortyzatory (Sachs)

- Amortyzator ważny element bezpieczeństwa na drodze, budowa.
- Typy amortyzatorów, nowe konstrukcje amortyzatorów w nowoczesnych układach zawieszeń.
- Wpływ sprawności amortyzatorów na działanie elektronicznych układów kontroli trakcji.
- Amortyzatory z elektroniczną ciągłą regulacja tłumienia – budowa, montaż, diagnoza (CDC)
- Amortyzatory z pneumatyczna regulacja tłumienia – budowa, montaż, diagnoza (PDC)

- Systemy samopoziomujące nadwozie – amortyzatory Nivomaty, + układy hydropneumatyczne- budowa, montaż, diagnoza.
- Amortyzatory z zawieszeniach obniżonych.
- Amortyzatory szkolenie ogólne dla wszystkich.
- Informacje na temat rozpatrywania gwarancji (głównie dla mechaników, ale jako część ogólnego szkolenia również dla handlowców).
 

Czas trwania: 4 godz

28 maj 2019  godz. 9:00 - ATE (2.2) - Serwis i diagnostyka nowoczesnych układów hamulcowych szczegóły>> 

Zakres szkolenia obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu uszkodzeń elementów hamulcowych oraz elektroniki i diagnostyki w układach hamulcowych:
- Przyjęcie bezpośrednie (elementy marketingu serwisu)
- Tarcie hamulców
- Piszczenie hamulców
- Informacje serwisowe
- Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
- Hamulec elektrohydrauliczny (SBC)
- Czujniki obrotów kół
- Podstawy diagnostyki
- Reset serwisowy (po wymianie :oleju, płynów, filtrów, klocków hamulcowych itp.)
Szkolenia skierowane dla mechaników samochodowych z ukończoną nauką zawodu lub minimum 3 letnią praktyką zawodową.
Szkolenie tylko dla mechaników, którzy ukończyli z sukcesem szkolenia ATE typu 2.1
Czas trwania:
1 dzień
      

18 wrześień 2019  godz. 9:00 - ZF PARTS - Skrzynie automatyczne, zestawy olejowe  szczegóły>> 

Oleje w automatycznych skrzyniach ZF, serwis kity - pełne zestawy do wymiany oleju, procedura wymiany. Znaczenie wymiany oleju oraz doboru oleju w dzisiejszych przekładniach automatycznych

- Podstawy funkcjonowania skrzyń automatycznych oraz przekładni hydrokinetycznej
- Szeregi planetarne oraz sprzęgła i hamulce w automatycznych skrzyniach biegów serii HP
- Budowa skrzyni 6 HP
- Znaczenie wymiany oleju oraz doboru oleju w skrzyniach automatycznych.
- Procedury wymiany oleju – statyczna, dynamiczna, porównania oraz konsekwencje.
- Wymiana oleju
- Sprawdzanie stanu oleju
- Wymiana gniazda elektrycznego na skrzyni
- Czytanie schematu przełączania i na podstawie tego wyciąganie wniosków i diagnozowanie
- Różne problemy związane z przełączaniem biegami, problemy w pracy skrzyni
- Elektroniczno - hydrauliczny moduł sterujący automatyczną skrzynią biegów- mechatronica – budowa, elementy składowe
- Możliwości diagnostyczne
- Możliwość flashowania jednostki sterującej
- Kasowanie wartości adaptacyjnych oraz adaptacja układu.
- Budowa i funkcjonowanie skrzyni 8 HP, 9 HP

Zajęcia praktyczne

- Praca na mechatronice
- Wykonywanie czynności serwisowych na module mechatroniki
- Rozbieranie na poszczególne elementy modułu mechatronicznego, ocena zużycia poszczególnych elementów, wymiana, naprawa.
- Wpływ zewnętrznych elementów na stan pracy skrzyni
- Adaptacja automatycznej skrzyni biegów
- Eksploatacja skrzyń automatycznych – blokada parkingowa, holowanie pojazdu z ASB

 

Czas trwania: 4 godz

     

24 - 25 wrzesień 2019  godz. 9:00 - ATE (2.3) - Podstawy elektryki w praktyce szczegóły>> 

Cel szkolenia:
- Podstawy technik pomiarowych I odczytywania schematów
- Pomiar czujników i ocena
- Zastosowanie przyrządów diagnostycznych
- Zarzadzanie zasilaniem pokładowym i interpretacja kodów usterek
Treść szkolenia:
- Odczytywanie schematów
- Pogłębianie znajomości zasad prawidłowych pomiarów
- Praktyczne ćwiczenia z pomiarów czujników ATE I VDO
- Zastosowanie przyrządów diagnostycznych
- Interpretacja wyników pomiarów oraz kodów usterek
- Ważne informacje o zarzadzaniu zasilaniem
Szkolenia skierowane dla mechaników samochodowych z ukończoną nauką zawodu lub minimum 3 letnią praktyką zawodową.
Szkolenie tylko dla mechaników, którzy ukończyli z sukcesem szkolenia ATE typu 2.2
Czas trwania:
2 dni.

     

     

 

Zapisy, oraz szczegółowe informacje dotyczące szkoleń udzielają Opiekunowie Regionów.

Zapraszamy

 

  

 

Dostawcy
AJUSAATEBERUBLUE PRINTBOSCHBREMBOCASTROLCONTITECHCORTECODENSOELFELRINGEPSFAGFASTFEBIFILTRONFLENNORGATESGOETZEGSPHC CARGO HENGSTHIDINAIZAWITJANMORK2KAMOKAKYBLEMFORDER LUKMANN FILTERMAX-DYWANIKMOBILMONROEMOTULNGKNSSCOSRAMOYODOPIERBURGREINZRINGRTSRUVILLESACHSSAMKOSASICSHELLSKVSNRTOTALTRWVALEOVERNETWAHLERZIMMERMANN
Projekt i wykonanie inDream
© 2015 - 2019 M-MOT Sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.   |   Mapa strony